Logo Trabant gang Brno
CESTY Trabant gangu Brno

Itálie 2008 - Cestovní dovolená Trabikem

Úvod 1.den 2.den 3.den 4.den 5.den 6.den 7.den 8.den 9.den 10.den 11.den 12.den 13.den Zajímavá vozidla

Foto dne Hochalpenstraße a domů
ujeto 613 km



Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení

Klikni pro zvětšení V 8 scházíme do restaurační části chaty a pochutnáváme si na čerstvém obloženém pečivu a ovocném čaji. Škoda, že naše snídaně nevypadala vždy takto. Za okny se údolím nad přehradou ženou obrovskou rychlostí mraky jakoby spěchali do nebe. Po snídani zběžně sbalíme věci do auta, překontroluji svíčky a jede se vzhůru dolů.
Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Na křižovatce od Hailigenblutu se dáváme tentokrát směr Fusch/Saltzburg.

Cesta začíná opět stoupat, ale úplně strmé jsou jen úseky pod dvěma tunely. Naštěstí není nikde ani noha, jen občas mineme nějaké raní ptáče na kole. Alpští syslíci se před námi schovávají. Asi jsme na ně moc rušní. Když jsme tudy jeli před 9 lety na kole, byly jich plné stráně.
Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Jedeme celkem svižně až k vyhlídce pod prvním tunelem (2504 mnm) kde cesta začíná opět klesat k jezeru. Počasí je téměř ukázkové a ráno v této výšce nabízí skvělé výhledy-často zastavujeme na focení.

Sněžné frézy, které tu mají na jaře plné pásy práce odpočívají na místních parkovištích.
Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Jedeme celkem svižně až k vyhlídce pod prvním tunelem (2504 mnm) kde cesta začíná opět klesat k jezeru. Počasí je téměř ukázkové a ráno v této výšce nabízí skvělé výhledy-často zastavujeme na focení.
Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Od jezera je to už jen pár zatáček k dalšímu rozcestí na nejvyšší bod trasy - Edelweisspitze a nebo už jen dolů do Fusche. Vyjíždíme dlážděnou cestou (vítr s námi cloumá skoro tak jako zatáčky) na vrchní parkoviště Edelweisspitze (2571 mnm), kde z terasy v silném vichru obdivujeme okolní třítisícovky.
Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Útočiště před větrem nacházíme ve stánku se suvenýry, kde najdeme doslova poklad-malou televizku s kotoučkem 8 historických snímků Grossglockner Hochalpenstrasse. Jako dítě jsem míval podobnou a tak neodolám. Že je na jednom ze záběrů i Trabant nachází Andy po chvíli. Doma půjde do Trabi-vitrýnky.
Cesta dolů (kolem 11hod) je už docela rušná. Příkřejší a s mnohem méně odpočívadly než pozvolnější strana kterou jsme jeli nahoru. Potkáváme už dost cyklistů a autobusů a tak jsme rádi, že jsme zvolili výstup naší variantou. Jet před 11 dny od Fuschu vzhůru by byla mnohem náročnější záležitost, obzvláště v plném provozu a bez možnosti často stavět na motorový odpočinek. Dvakrát nám začínají smrdět brzdy, necháváme je schládnout. Doteď nevím, jestli smrděla barva použitá na třmeny nebo obložení. Nicméně brzdy nevadly ani na okamžik takže spokojenost-tímto pozdravuji Skippyho a děkuji za jeho kotoučový nápad.
Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení
Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Před námi jede mladý pár na kolech. Můž je vozíčkář a má speciální úpravenou tříkolku s ručním převodem na přední kolo. Záběr na řetěz, brzdy i řazení ovládá ručně díky důmyslné konstrukci. Zatáčky bere střemhlav i přes nemožnost klopení.

Také vždy kroutíme hlavou nad místními kravičkami co mají asi pohon 4x4. Kolem poledne jsme dole v mýtné stanici kde už se před závorami kupí auta a bikeři. Nalepujeme dálniční známku, dotankujeme plnou a 90 uháníme na Salzburg a Vídeň. Je sobota, kamiony nepotkáváme a díky většině trasy v 3 pruzích můžeme jet tempem které nám vyhovuje. Někdy 75, jindy 100.
Klikni pro zvětšení V Sant Poeltnu přepínáme po 318km na rezervu-spotřeba slušných 6,6l. Bereme plnou a vracíme se na dálnici. Ve Vídni jsme kolem půl7, chvíli se zdržíme u známých a pokračujeme domů.

Cesta po tmě celkem ubíhá - spotřebu už nesleduji a jedu s Polsko-Českou kolonou až k Brnu. Po čtvrt na10 už parkujeme před domem.

Tímto naše cestovní dovolená končí s 4536 kilometry nezapomenutelných dvoutaktních zážitků.

« 12.den

TOPlist www.trabantsraz.cz
Webmaster: © komenda.eu