Logo Trabant gang Brno
CESTY Trabant gangu Brno

Itálie 2008 - Cestovní dovolená Trabikem

Úvod 1.den 2.den 3.den 4.den 5.den 6.den 7.den 8.den 9.den 10.den 11.den 12.den 13.den Zajímavá vozidla

Foto dne Benátky
ujeto 323 km



Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení

Ráno nás budí ze zaslouženého spánku v 7h zvony, spolu s DM v radiu Virgin - první radio z celé cesty, co se dá poslouchat. Přesouvám motor a nářadí pod zadní sedačku, aby byl Trabik rovnoměrně zatížen, posnídáme, zkulturníme se a můžeme vyrazit. Dnes pojedeme mimo dálnici. Vyjíždíme před 8.

Do Benátek to máme 80km a před 10hod (1023km) už parkujeme za 22€ na střeše parkoviště v 8. patře. Trochu nás zaskočí, že Trabika musíme nechat odemčeného s klíčkem na palubovce. Náš "parkmen" nám vysvětluje, že je to kvůli hasičům, kdyby hořelo, a vzápětí se omlouvá, že by do parkovací karty potřeboval vypsat jméno vozidla, ale bohužel naše auto nezná, protože ho ještě nikdy neviděl.
Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Nějak nám to protipožární opatření nedává moc smysl, ale vedle nás jsou všechna auta opravdu odemčená s klíčkami uvnitř. Zamykáme tedy cenné věci do kufru a aktivujeme bezpečnostní pojistku proti odsunu vozidla, jaké žádné jiné auto nemá - vypínáme benzín.
Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Město je mnohem čistější než dříve, ale mraky turistů jsou unavující. Raději chodíme bočními uličkami. Gondoliéři nabízí za 90€ projížďku. Odmítáme, tak jde na 60, s úsměvem mizíme dál do centra. Most přes Canal Grande nabízí krásný pohled na ruch města a spousty turistů. Na stáncích s ovocem neodoláme nabídce trhovců a nakonec si odnášíme kilo švestek, nektarinky a hrušky. Mňamy, sluníčko jim dalo výbornou chuť. Na náměstí S.Marco chvíli posedíme v chládku paláce a frontu na vstup do baziliky odkládáme na odpoledne. Kupuji si na stánku sluneční brýle - překvapuje nás, že nám stánkař vnucuje účtenku. Procházíme uličkami podle průvodce a hledáme pekařství a prodej sépiových špaget. Bohužel oba obchody mají přes poledne siesta pauzu.
Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení
Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení
Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Zmrzlina je tu všude dost drahá, ale je zkrátka italská. Mentolová skutečně bodne! Kolem 4 už je fronta na náměstí do Basilica di San Marco kratší a rychle ubíhá. Za chvíli už vcházíme dovnitř.

Ostraha každého kdo má odhalená ramena nebo kolena zahaluje šátkem za 1€. Dostávám oranžovou sukénku a vcházíme dovnitř. Celý strop a sloupy jsou zdobené zlatými mozaikami. Nejvíc mě fascinuje zvlněná podlaha a polovina zdí nakřivo. Na žádné mozaice to však není znát. Restauratéři tu odvádí skvělou práci.
Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení
Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Celodenní chození na slunci nás pěkně zmáhá, tak se vydáváme zpět k autu. Trochu bloudíme kolem šikmé věže (neuposlechli jsme žebrákovu radu kde odbočit) a díky tomu se dostáváme do obchůdku s ručně dělaným benátským mramorovým papírem - jeden arch na památku i s vizitkou výrobce končí v našem batůžku.

Na parkovišti už nás čeká vyhřátý Trabik. Každý kdo jde kolem hned vytahuje foťák a ukazuje prstem na mapě odkuď je, kde jsou nebo kam jedou. Zdvižené palce, otevřená ústa údivem, nadšené výkřiky už nepočítáme.
Jízda směr Rimini utíká celkem dobře, ale dochází benzín tak hledáme pumpu kde doplnit "Senza" palivo za 1,449€ Místní síť pump je až neuvěřitelná. Od jedné bývá vidět na další. Nejdále od sebe byly asi 2km. Standart jak bývá u nás, však nemá většina. Umýt si ruce, zajít na záchod nebo koupit malé občerstvení není zvykem ani na esso bezinkách. Zastavujeme na malé pumpě s 3litry v nádrži. Pumpařka trvá na tom, že pistoli musí držet jedině ona. První šok je pro ni nádrž pod kapotou, druhý když z kufru nesu olej a vysvětluji "motor-no oil, mišela, kapito?" Připravím olej na 23L ale při 20 pumpařka hlásí, že plná. Do 22 to nakapeme za společného povzbuzování. :-) Pohladíme pejska, co se na nás směje jak naše Jenny a se zazvoněním máváme paní na rozloučenou. Cesta je široká tak se hodně předjíždí, přestože značky často upozorňují na radary. Oficiálně je většina trasy 50 nebo 70. Ostatní jedou tak o 30 víc. Jezdí tu zkrátka svižně, ale ne nebezpečně a bezohledně jak u nás.

Silnice nabírá dálniční ráz dvou oddělených pruhů. Přesto jsou stále značky 50, 70. Jedeme asi 80, ostatní přibývající díry vymetají 130. Povrch se stále zhoršuje a kombinace tmy s dírami dává tlumičům zabrat.

Asi 20km před Rimini odbočujeme na východ směrem k moři v naději, že najdeme klidné místo na pláži. Místo toho však nacházíme rušné letovisko s pláží plnou hotelů a juchajících turistů. Jedeme přískokem mezi skútry, opilými cyklisty a chodci víc jak hodinu. S přehřátým motorem končíme u přívozu přímo v centru Riminy (1240km).
Klikni pro zvětšení Vzdáváme plán smočit alespoň nohy a vyrážíme do výše položených vesniček na západ. Strmé stoupání je vykoupeno krásným výhledem na noční Rimini.

U jednoho nezastaveného pozemku za San Fortunato (Via Cestellaccio) stavíme, trochu povečeříme a za chvíli už nás koušou komáři ve spacácích. (1247km)

« 2.den 4.den »

TOPlist www.trabantsraz.cz
Webmaster: © komenda.eu