Logo Trabant gang Brno

Úvod 1.den 2.den 3.den 4.den 5.den 6.den 7.den 8.den

Foto dne Pláž Zlatni rat a šok na Makarské
ujeto 34 km

Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení

Ráno zaplatíme 50Kn za kemp a přesuneme se kousek na okraj městečka k vyhlášené pláži Zlatni rat. Parking v improvizovaném stínu stojí dalších 50Kn na den.

Ráno je na oblázkové pláží s překrásnou čistou vodou teprve pár lidí tak obsazujeme místečko na samém konci výběžku. Voda je hodně studená, ale tak čistá že vidíme i několik metrů pod sebou vlastní stín. Po chvíli nepozornosti nás unáší vlny i s lehátkem na širé moře mezi krásné jachty. Dá fušku dostat se zpět k pláži. Před polednem se už volná místa zaplňují početnými italskými rodinkami. Smrad z cigaret a vajgly přibývající mezi oblázky nám napovídají, že je čas popojet dál. V marině natankujeme do plné a z jižního městečka Sumartin, vzdáleného jen 30km jízdy, odjíždíme trajektem (opět 200Kn) na Makarskou.

Malý, naftou nasáklý trajekt je už letitý, tak snad dorazíme suchou nohou až do přístavu. Jak se blížíme k Makarské, naskýtá se nám krásný pohled na horský masiv Biokovo. Najdeme si nocleh u jednoho staršího pána, který láká s cedulkou přímo před svým velkým domem. Nejdříve není moc nadšený jen z jedné noci (30€ za dvojlůžko s WC a sprchou), ale když navrhneme vlastní povlečení tak souhlasí. Vynosíme věci na pokoj a jdeme k vodě. Přicházíme už v době, kdy většina balí deky a odchází na hotely. I přesto těžko hledáme kousek místa kam bychom se vešli.

Nakonec uleháme mezi dvěma holuby, co neohroženě zobají zbytky svačin po zemi. Kalné moře a spousta lidí na úzké pláži nevyvážil ani příjemný písčitý přístup do vody. Vracíme se znechuceně na pokoj a jsme rádi že jsme sem nepřijeli na týden. Nechápeme jak sem někdo může jezdit každý rok, když jen hodinku odtud jsou krásné ostrovy s čistým mořem a pěkným okolím. Pan domácí je nadšen z Trabika a přivádí souseda, aby se pochlubil co mu parkuje na dvoře za "auto z muzea".

Po sprše vyrážíme do nočního města na večeři. Večerní život je tu vskutku ukázkový. Všichni korzují po široké promenádě táhnoucí se od centra a přístavu ještě daleko mezi hotely. Spousta místních stánků a atrakcí zabaví nejedno dítě a najít volné místo na posezení v mnoha barech nebo restauracích není vůbec problém. Usedáme na zastřešené zahrádce větší restaurace přímo v přístavu. Rybí specialita a těstoviny jsou chutné, ale vyložená delikatesa to zrovna nebyla. Číšníci se hostům příliš nevěnují, tak už další pití neobjednáváme a raději zaplatíme. Zvláštní je, že ani jeden ze čtyř číšníků nemá kasírtašku, ale strkají tlusté svazky bankovek jen tak do kapsy u kalhot. Asi je dnes provozní na dovolené.

Před půlnocí uleháme v našem spoře zařízeném pokojíku. Po celém dnu usínáme jak do vody hození, nebo že by to bylo z Tequily Sunrise? Tachometr 17934km