Logo Trabant gang Brno

Foto dne Odjezd, Gabčíkovo, Balaton
ujeto 418 km

Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení

Plánovaný odjezd na sedmou hodinu ráno se po dvounásobné kontrole zavazadel protáhne až na hodinu devátou. I přesto než dojedeme na druhý konec Brna, máme po důkladném zkoumání zvuků linoucích se z Trabika jasno v tom, že bude nutné ještě přibalit ložiska na zadní nápravu protože s plným nákladem občas pohvízdávají. Po nevelkém nákupu jídelního proviantu zkouším zavolat Lukášovi F. (bydlí nedaleko), ale nebere zrovna telefon tak se pro jistotu ještě vracíme do garáže. S sebou vezeme opět motor a spoustu dalších dílů. Ložiska se pod spací podlážku vměstnají hned vedle karburátoru a cívek. Na poslední pumpě v Brně tankujeme do plné (stav 16666km) a vyrážíme. Klikni pro zvětšení

Cesta mimo dálnici se trochu protahuje kvůli několika objížďkám, ale není provoz tak profrčíme Blavou a už za chvíli parkujeme na přecpaném malinkém parkovišti na hrázi Gabčíkovo. Příště popojedeme na konec hráze a zaparkujme zadarmo bez obav o odření auta, protože manévry ostatních řidičů při parkování jsou nezapomenutelné. Chvíli postáváme v hloučku maďarských turistů u zábradlí přímo nad spodními vraty, zatímco voda v přečerpávací komoře viditelně stoupá. Nákladní tanker, který před pár minutami vplul do obří komory, pokračuje během krátké chvíle dál proti proudu a tak opět nasedáme do Trabika a pokračujeme dál směrem k Maďarsku. Maďarsko-Českou hranici přejíždíme po mostě směr Györ. Na podzim jsme tu hustou mlhou vezli s klukama mého čerstvě koupeného bílého 4takta. Dnes konečně vidím most celý. Pokračujeme směrem na Balaton, kde byl tento víkend velký Trabant sraz - i v pozdním nedělním odpoledni proti nám uhání skupinky p60, kübelů a Wartburgů. Jak blikáme a máváme na maďarské kolegy, začínáme hru "Zitch Dog" aneb kdo první zahlédne Trabanta. Pro ztížení pravidel zkoušíme uhádnout jestli se jedná o 2tak nebo 4takt. Škoda že jsme nestihli vyrazit alespoň o den dřív a nemohli pobýt chvíli na místním srazu. Snad za rok i s ostatními TGBáky a naším Titanikem.

Jak se blížíme k Balatonu, houstnou dlouhé kolony výletníků, kteří se vrací z víkendu u vody zpátky do města. My ale naštěstí jedeme opačně - k vodě a díky tomu je naše cesta je volná, bez kolon aut. Jiho-východní břeh Balatonu je rovinatý, pozvolně klesající a s mnoha dobrými přístupy do vody na rozdíl od břehu severo-západního, kde jsou prudké skály a větší hloubka. V městečku Zamárdi nacházíme před západem slunce pěknou klidnou travnatou pláž (ulice: Táncsics Mihály utca/Gáspár András utca), kde už posedává u kiosku jen pár skupinek místních. Jdeme se vykoupat, ale místo plavání se potácíme dobrého půl kilometru od břehu jen po kolena ve vodě. Voda je však čistá a teplá tak po celém dni za volantem přijde tohle osvěžení vhod. Hned vedle na boční pláži ten večer také přespíme. Kempovací společnost nám dělá starší maďarský pár v americké dodávce. Spotřeba byla dnes jen 6,2 l/100km - na Balaton lze dojet na jedno natankování. Stav tacho 17055km

Pozn.: Kolik je očí na fotce s otevřenou kapotou?

Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení

2.den »