Spací úprava Trabant 601 limuzína
|
|
Po uveřejnění těchto zápisků z dovolené se někteří ptali jak upravit spaní v limuzíně, aby se dalo pohodlně přenocovat. Připravil jsem Vám náčrtek jak jsme to řešili v Itálii.
Ložná plocha v limuzíně je dost omezená dírou mezi prostorem pro posádku a kufrem vzhledem k poměrně vysoko umístěné vpěře mezi tlumiči. Tady mají výhodu majitelé vinťáků nicméně je to vykoupeno jinou nevýhodou - o tom potom. Rozhodně jsem něchtěl řezat vzpěru ani zadní podpěru plata ven jak někteří radili. Jen jsem ohnul k tyči plech pro sedačku a obalil ji kobercem. Metrem jsem doma oběma změřil šířku stehen a usoudil že i při ležení na boku se tam musíme v poHodě vejít.
Z lamina jsem vyříznul velkou desku zhruba o velikosti podlahy kufru, kterou jsem opatřil 4 nožkami (asi 20cm vysoké) - na nákresku zeleně. Nožky desku zvedly do úrovně zadní vzpěry tlumičů. Deska byla podobně jako je to v kombíku. Rezerva pak naležato pod desku nebo rovnou pod podlahu aby se ušetřilo místo na věci.
Následovalo podložení zadního sedáku tak, aby byl vodorovně a ve výšce kde byla vzpěra. Prostě návaznost ložné plochy vytvořené v kufru.
Vzhledem k tomu, že jsme vezli jednu basu s nářadím a druhou s wercajkem tak o pevné podkládácí objekty nebylo nouze. Pod zadním sedákem se až k úchytum pásů v podlaze usádlil náhradní holomotor*, který vytvořil pevnou podpěru sedáku i při ležení.
Vedle motoru jsme většinou měli pár petlahví s Kofolou (bez ní se neobejdu) a další lahve na pitnou a užitkovou vodu.
Přední sedačky mám umístěné v kolejnicích takže není problém jedním tahem sedačku vysunout ven. Řidičova byla posunuta co nejvíce k pedálům a sklopena k volantu.
Splujezdcovu jsem vždy vysadil a zády k oknu (proti směru jízdy) vsunul zpět. Zde narazí majitélé vinťáků a novějších kastlí co mají sedačky napevno 4 imbusama v podlaze. Jednak je lehce neotočíte a druhak neposunute tak daleko řidičovu, ale pokud nemáte na výšku 2 metry tak to ani řešit nemusíte.
Dvě cestovní tašky, které přes den odpočívaly v kufru na té zvýšené podlaze putovaly za přední sedačky na zem, kde bylo asi půl metru místa. Přes sedačky jsme položili zadní opěradlo tak že jeho užší část byla směrem dozadu a šiřší se dotýkala pásu.
Třešničkou na dortu bylo jen rozmotání molitanu (3x100x200cm) spod zadního plata, který pokryl celou plochu až na sedák spolujezdcovy sedačky. Navíc chránil proti mírně vystouplým tlumičům u kraje podběhu.
Andy má 172cm takže se uvelebila na kratší části (u volantu) a já jsem měl se svými 194cm dostatek místa na pravé straně auta. Abych neměl hlauvu zkopce tak jsem pod molitan dal na sedák polštář a deku (na obrázku žlutě)
Celá úprava zabrala asi 15minut. Spaní bylo pohodlné protože část těla, která nejvíce zatěžuje podložku byla na měkkém podloží částí zadního sedadla. Nad hlavou bylo přes střšní okno vidět hvězdičky - paráda. V chladném ranním počasí se auto zadýchalo takže zima nebyla. Na příští rok plánuji pár vylepšení, které by měly urychlit rozbalení spaní a mírně zvětšit prostor.
*holomotor je v naší hantýrce blok bez příslušenství. Zbaven karburátoru, alternátoru, svodů a plachařiny s ventilároem.
|
|
Na cestu do Skandinávie plánuji spaní trochu vylepšit. Zadní sedák by šel udělat spolu se změnou čalounění širší a s pevnou podpěrou do původních úchytů namísto podložení věcmi a nářadím. Zadní deska z 18 lamina byla docela težká - stačilo by něco lehčího s otovrem pro přístup pod desku.
Zadní opěrka by se vyztužila a opatřila sklápěcími nožkami aby také stála pevně bez nutnosti dokonale vyrovnat tašky pdo ní. Změna asi nastane také ve tvaru nebo posunu zadní podpěry plata.
Dál uvažuji nad nějakým menším nezávislým topením. Bufika nebo topení z Tatry předem vylučuji. Pokud by jste někdo měli na prodej starší Webasto nebo podobné udělátko tak mě prosím kontaktujte.
Honkom, TGB
|
|
|
1.den »
|
|